عنوان محصول: فایل word تبيين جايگاه CRM در اقتصاد مقاومتي
فایل word تبيين جايگاه CRM در اقتصاد مقاومتي
بخشی از متن فایل word تبيين جايگاه CRM در اقتصاد مقاومتي :
سال انتشار : 1395
نام کنفرانس یا همایش : اولين همايش ملي علوم انساني با رويکرد مديريت و اقتصاد مقاومتي
تعداد صفحات :18
چکیده مقاله:
ای بعوان ابزاری جهت کسب مزیت رقابتی در این مقاله به اهمیت رابطه و مدیریت با مشتری پرداخته شده و از بازاریابی رابطه یاد شده است. امروزه معاملاتی که تنها بر اثربخشی عناصر آمیخته بازاریابی تاکید داشت, به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت موثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است طی دو دهه گذشته سازمان های بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است به علاوه وجود رابطه قوی بین رضایتمندی مشتریان و سودآوری مورد قبول واقع شده و تامین و ارتقای رضایتمندی مشتریان به هدف عملیاتی بسیار مهم اغلب سازمان ها تبدیل شده است محققان, بازاریابی رابطه مند را از ایجاد مختلفی مورد جهانی بررسی قرار داده اند. که یکی از آنها تاکید بر برقراری روابطی بلندمدت و متقابل بین خریدار مشتری و فروشنده است شدن تجارت و اقتصاد و پویاتر شدن رقابت, نقش مشتریان را در سازمان ها تغییر داده است نگاه امروز سازمان ها به مشتریان تنها یک مصرف کننده صرف نیست. در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکت ها قرار دارند و رضایت آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمان ها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته ها, انتظارات, تمایلات, آنها در خرید محصولات است و شرکت ها, برای کسب مزیت رقابتی باید توجه بالایی به مشتریان و در بازاریابی رابطه مند است CRM رفع نیازهای آنها بهتر از رقبا داشته باشند لذا در این مقاله به دنبال تعیین جایگاه